Yogyakarta - Reisverslag uit Karanganyar, Indonesië van Pleun en Rosa - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Karanganyar, Indonesië van Pleun en Rosa - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Pleun en Rosa

25 November 2015 | Indonesië, Karanganyar

Helaas is t nog niet gelukt om foto's toe te voegen.. Hopelijk lukt dat ooit wel! We zitten nu in yogyakarta. Leuk backpackersplekje, maar met bijna geen backpackers.. Het is echt low season door t regenseizoen. Maar des te meer locals voor ons.. Iedereen spreekt ons aan en we worden overal heen gebracht. Wat ons verbaast is dat ze, in tegenstelling tot in veel andere Aziatische landen, oprecht aardig zijn en je niet perse iets willen verkopen of iets van je willen. Toen we in de trein zaten van Jakarta naar hier werden we door het personeel uit onze coupe gehaald (waar ook redelijk wat andere mensen zaten) omdat ze een betere plek voor ons hadden. We werden naar een, op een gezin na, lege coupe gebracht.. Ook kregen we een lintje met daarop de tekst 'no violence against woman' en wilde ze met ons op de foto omdat het nationale vrouwendag was. De treinreis duurde 8 uur en de 5 a 6 mannen hebben al die tijd gezellig bij ons in de coupe gezeten. We voelde ons wel een beetje geïntimideerd en durfde niet te plassen of allebei in slaap te vallen, want ja, je weet maar nooit..... Uiteindelijk is er niks gebeurt en bleken het dus echt gewoon aardige, lieve, verlegen mannetjes te zijn die ons n betere plek wilde geven. Nationale vrouwendag bleek overigens later op 8 maart te zijn ;)
Hier hangen we een beetje rond, met de locals en samen, volgen we n yogalesje en gaan we morgen met de moterbike naar de borobudur, een tempelcomplex. Rosa heeft onze zorgverzekeringpasjes al in de tas zitten 'want ja we gaan achterop op een motor bij een local'. De volgende keer zullen jullie horen of we veilig weer terug zijn;)

• 25 November 2015 - 19:07

Aida:

Heeerlijk meiden. Klinkt top. Geniet. X

• 25 November 2015 - 22:48

Jolande:

Veel plezier meisjes morgen "achterop" en geniet van het overweldigende Borobudur:-)
    Liefs vanuit koud Nijmegen xxx Jolande

• 27 November 2015 - 09:39